Laaaange reis

11 juli 2018 - Foz do Iguaçu, Brazilië

10 juli: eindelijk is het dan zover! Niemand vond het spannend, maar iedereen had slecht geslapen.... We hoeven niet vroeg weg, dus rustig opstarten met z'n allen. En als je moeder dan voor de derde keer vraagt of je echt je paspoort hebt en je zonnebril (je wordt hartstikke blind als je die niet op hebt in de Salar de Uyuni), dan zeg je natuurlijk nee. STRESS! Relax mam, prank...

Om kwart over tien richting station, en de NS doet het echt super vandaag. Keurig op tijd komen we op Schiphol. Swiss air heeft er meer moeite mee, meteen bij de eerste vlucht al vertraging. Help, nu hebben we nog maar 5 uur over om over te stappen en te eten in Zurich. In Zurich eten we onze duurste burgers ooit en gaan daarna nog wat relaxen: bijslapen, eerste helft van de halve finale WK kijken. Helaas worden de doelpunten pas gemaakt als wij weer moeten boarden. In Brazilie laten we ons bijpraten over de uitslag.

Ready or not: here we comeGouden hamburgers bij Burger KingNaomi benut haar tijd optimaal: niets te doen, dan kan je mooi bijslapen!WK voetbal: België Frankrijk

De lange reis over het water valt niet tegen. Damaris en Janine slapen allebei niet, zeggen ze, maar de een heeft de ander zoveel zien slapen dat we het maar met een korrel zput nemen. Iedereen is in elk geval behoorlijk fit bij aankomst in Rio. Nog twee binnenlandse vluchten te gaan, en het is even spannend of de koffers dezelfde route hebben genomen en in Sao Paulo op de band liggen. Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan: Damaris mist een hangslotje aan haar koffer, Jonathan mist zijn hele koffer. Lichte paniek en irritatie bij Jonathan, maar gelukkig staat de koffer bij gevonden voorwerpen bij Swiss. We hoeven em 'alleen maar' op te halen. Kwartiertje lopen.... Maar he, ook hier hebben we de tijd en die moet je tenslotte zien te vullen. De laatste etappe verloopt vlekkeloos en na een korte busrit aansluitend staan we dan uiteindelijk bij onze eerste bestemming: een appartementje in Foz do Iguacu. We maken kennis met de complimenteuze en enthousiaste eigenaren (Janine spreekt heeeeeeel goed Engels, en de kinderen zijn suuuuuuper mooi. 'Even the boy', daar snapten we 'even' niet helemaal :-) ). Fijn en schoon appartement, met tuin. Hier gaan we van genieten!

Koffer kwijt maar weer terug gevonden.Rio by nightOns huisje in Foz 41551820070_92d5b73683_o